2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EK SINAV DUYURUSU
SINAV ADI
Açık Öğretim Lisesi 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavı.
SINAV TARİHİ,
23 Ağustos - 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında teslim edilecektir.
Ek programın başlangıç ve bitiş tarihleri Türkiye saati izlenebilir.
SINAV MERKEZLERİ
Ek-Sınav; Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından kaydedildi
e-Sınav yönetimi e-Sınav yöntemiyle gerçekleştirilecektir.
Ek-Sınav duyurusu için tıklayınız .
EK SINAVA KİMLER KATILACAK?
1-2025 Yılı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) seçilmeye göre tercih yapma, Millî Savunma Üniversitesi Askerî Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (MSÜ) ile Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) seçilmeye göre bir yüksek programöğretima kayıt hakkı olan veya üniversitelerden kayıt için kabul edebildiğiniz ancak açık liseden öğrenebildiğinden öğrenebileceğiniz ekteki 1. listede olanlardan 11-18 Ağustos 2025 ve ders seçimini yapan belgelendirme 19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu alarak e-Sınava katılabilecektir.
Liste 1 için tıklayınız .
2- 2025 Yılı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) seçilmeye göre tercih yapma, Millî Savunma Üniversitesi Askerî Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (MSÜ) ile Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) seçilmeye göre bir yükseköğretim kurumuna kayıt hakkı olan veya üniversitelerden kayıt yaptırmayı kabul edebildiğiniz ancak açık liselerden öğrenebildiğinden, ekteki 2. listede olanları 2024-3 döneminde olup olmadığı 18 Ağustos 2025 tarihine kadar Ek sınav katılım ücretini yatırarak kayıt işlemini ve ders seçimini yapanı sağlayan 19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu alarak e-Sınava katılabilecektir.
(2024-3 dönemi sınav sonuçları hafta içi yayınlanacaktır)
Liste 2 için tıklayınız .
3- Yayımlanan iki listede de ismi olmayıp, Millî Savunma Üniversitesi Askerî Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (MSÜ) ile Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sınavına göre bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırma hakkı olan veya üniversitelerden kayıt yaptırmak için kabul edebildiğiniz ancak açık öğretim liselerinden mezun olamamış olandan; 2025 sınav sonuç belgesi ve yükseköğretim kurumuna yerleştiğine dair belge ile en yakın halk eğitim merkezi müdürlüğüne 17 Ağustos 2025 tarihi mesai bitimine kadar kayıt olacaklardır.
Halk eğitim merkezi müdürlüğü, söz konusu belgeler Açık Öğretim Lisesi Bilgi Yönetim sistemi öğrenci sayfası taradıktan sonra Açık Öğretim Lisesinin kurumsal e posta adresi üzerinden bilgi alacaksınız. Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğünce yapılacak değerlendirme sonrasında başvuru şartlarını kapsayan de ek sınav katılım ücreti ekranı açılacaktır. Bu tarihten 18 Ağustos 2025 tarihine kadar Ek sınav katılım ücretini yatırarak kayıt işlemlerini ve ders seçimini yapan bilgileri 19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu alarak e-Sınava katılabilecektir.
4- Duyuru ekindeki listelerde yer alan bilgiler olup olmadığını ücret muafiyeti olan belge 444 0 632 (MEBİM) ve halk eğitim merkezi müdürlüğü aktarımı ile yenilettirebileceklerdir.
EK SİNAV ÜCRETİNİN YATIRIMLANMASI
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavına gireceğiniz; 400 (dört yüz) TL Ek sınav katılım ücreti 18 Ağustos 2025 Pazartesi günü saat 23.59'a kadar MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi hesabına https://odeme.meb.gov.tr adresinden tüm bankaların kredi kartı veya TC Ziraat Bankası AŞ, Türkiye Vakıflar Bankası TAO ve Türkiye Halk Bankası AŞ'nin ATM'si, mobil ödeme ya da internet bankacılığı hizmetleri üzerinden yatırılacaktır.
Ek sınav katılım ücretinin yatırılması bir gün sonra 2024/4 ek sınav dönemleri otomatik olarak oluşturulur.
EK SINAV DERS SEÇİMİ
Ek sınava katılım ücretini yatıran ve bir gün sonra 2024/4 dönemleri otomatik olarak oluşan dökümü 18 Ağustos 2025 Pazartesi günü mesai bitimine kadar ders seçim işlemleri yapabileceklerdir.
EK SINAV İÇİN e-SINAV RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Ek sınav katılım ücretini yatırarak 2024/4 ek-sınav dönemi oluşur, 19 Ağustos 2025 tarihi 21 Ağustos 2025 tarihi saat 23.59'a kadar https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internetten, öğrenci/TC Kimlik Numarası ve şifreleri ile veya aynı ekrandaki e-devlet giriş şifrelerini girerek e-Sınav randevularını almaları gerekmektedir.
İstanbul ilinde kayıtlı olan kayıtları İstanbul ili ve diğer tüm illerde, İstanbul ili dışında kayıtlı olan ise İstanbul ili hariç diğer tüm illerde e-Sınav randevusuna açılacaktır. e-Sınav randevusu, kişilerin randevularında herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır.
19-21 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-Sınav randevusu nasıl alınır? Video için tıklayınız .
SINAV GİRİŞ BELGESİ
Ek sınav için e-Sınav randevusu alan bilgisi 22 Ağustos 2025 tarihinden itibaren https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden öğrenci/TC Kimlik Numarası ve şifreleri ile veya aynı ekrandaki e-devlet giriş bölümünden e-devlet şifreleri ile; sistemlere giriş yaparak fotoğraflı sınav giriş belgeleri almaları gerekmektedir.
SİNAV SONUÇLARININ DUYURULMASI
1 Eylül 2025 tarihinden itibaren , https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden öğrenci/TC Kimlik Numarası ve şifreleri ile veya aynı ekrandaki e-devlet giriş bölümünden e-devlet şifreleri ile giriş yaparak sınav sonucunu tamamlayabilecektir.
SINAV İTİRAZLARI
Adaylar; Sınav sorularına ilişkin itirazlarını, e-Sınav kaydının kaydedilmesinden itibaren 5 (beş) takvim günü içerisinde, TC Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Halk Bankası şubelerinden herhangi birine ait TC kimlik numarası ile KDV dahil 50 (elli) TL itiraz ücreti yatırarak e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden yapacaklardır. Adaylar kayıt itiraz süresi dışında itiraz yapmayı yapamayacaklardır.
Sınavla ilgili itiraz başvuruları ise, sonuçların https://www.meb.gov.tr/ , https://odsgm.meb.gov.tr/ , https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx internet adreslerinden yayımlanmasının en geç 5 (beş) takvim günü içinde, TC Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Halk Bankası şubelerinden herhangi birinden kendisine ait TC kimlik numarası ile KDV dahil 50 (elli) TL itiraz ücreti yatırarak e-İtiraz Modülü ( https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden yapacaklardır. Adaylar kayıt itiraz süresi dışında itiraz yapmayı yapamayacaklardır.
Dilekçe, faks ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar değerlendirmeye alınmayacaktır.
Sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen, sınava girmeyen ya da sınavdan onaylanan adayların bu bölümdeki ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmaz.
İtirazlar başvuru tarihleri 10 (on) takvim gününden itibaren incelenerek ilgili adaya bildirilecektir. İtirazların cevaplanması e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden başvuru girişinin yapıldığı sistem kayıt tarihi dikkate alınmalıdır.
Sınav sorularına ve sınava devam edilmesiyle ilgili itiraz sonuçları ÖDSGM tarafından adaylara e-İtiraz Modülü kaydedilecek https://eitiraz.meb.gov.tr çevrimiçi olarak bildirilecektir.
2024/2025 Eğitim Öğretim Yılı 4.Dönem İş Takvimi İçin tıklayınız .
İLETİŞİM ve DUYURU
Açık Öğretim Lisesi Halkla İlişkiler 444 06 32
Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü 0 312 413 32 63
Açık Öğretim Lisesi Yazışma Adresi: Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No:21 06500-Teknikokullar-Yenimahalle/ANKARA
İnternet Adresleri